A The World Hot Sauce Awards nevű versenyen tizennégy országból 109 gyártó indult 284 termékkel, 49 kategóriában. AChili Hungaria manufaktúra Spirit of Attila terméke a Hot sauce/Hot csoportban szerezte meg a legjobbnak járó helyet – ezen a kategórián kívül csak kettő volt, amelyben erősebb termékek indultak. A hivatalos eredménylista itt olvasható.
„A kategória, amelyben mi indultunk, a legnépesebb volt, harminc körüli indulóval. A verseny történetében eddig mindig amerikaiak győztek. Idén három nem amerikai országból értek el helyezést, dekategóriát nyerni csak nekünk sikerült,így nagyon boldogok és büszkék vagyunk" - mondta el Diczkó László, a manufaktúra vezetője. Hozzátette,a versenyen elsőként indultak magyar termelőként csípős termékkel.
A Spirit of Attila a manufaktúra vezető terméke. Bár nem ez a legerősebb, mégis ez a legkedveltebb mind a magyar, mind a külföldi vásárlók körében: „Számos rendezvényen vagyunk jelen országszerte, és rendszeresen tartunk kóstoltatást is. A Spirit of Attila az a termékünk, ami az amerikai, de általában a külföldi vevőinknek is a legjobban ízlett. Ezért gondoltuk, hogy a több mint harminc tagot számláló Magyar Virtus termékcsaládunkból ezt nevezzük a világversenyre”.
A termelő kiemelte, hogy Magyarországon is szép eredményeket értek már el csípős szószaikkal, hiszen azövék az egyetlen magyar minősített csilis termékcsalád.Hajdú-Bihar megyében egy minőségi termék díjat, valamint ugyanitt egy kitüntetett minőségi termék díjat is magukénak tudhatnak.
A Spirit of Attila kétféle paprikából készül: a szellem csiliből és egy dorset naga nevű paprikából.
(MA)