Saját tervezésű és gyártású járművükkel, a MegaLuxszal a verseny 8 napja alatt 4033 km megtételével sikerült eljutniuk Pretoriából Fokvárosba, kizárólag napenergia segítségével. A magyarok a bronzérem mellett elhozták a legsikeresebb újonc csapatnak járó elismerést, valamint a Nemzetközi Napenergia-szövetség elismerő díját. is
Szeptember 24. és október 1. között rendezték meg a Dél-afrikai Köztársaságban a Nemzetközi Automobil-szövetség által felügyelt South African Solar Challenge-et. A verseny célja az volt, hogy a résztvevők kizárólag napenergia használatával megszabott időn belül jussanak el Pretoriából Fokvárosba minél több kilométert megtéve. A 8 napi szakaszból álló verseny 2100 km-nyi kötelező távot tartalmazott, melyhez a versenyzők plusz kilométereket gyűjthettek a bázispontok körül kijelölt hurokszakaszokon. A magyar csapat 4033 kilométer megtételével, 70 km/h átlagsebességgel a harmadik helyet érte el a versenyen.
A kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem GAMF karának diákjai egy saját tervezésű járművel indultak a versenyen. Gépük a MegaLux névre hallgató egyszemélyes, négykerekű, egykerék-meghajtású autó, hidraulikus fékrendszerrel. Szénszál erősítésű kompozit műanyagból készült karosszériája 4,5 méter hosszú és 1,8 méter széles, formáját 3D-tervező szoftver segítségével alakították ki úgy, hogy minél kisebb légellenállást érjenek el. Futóműve, melynek nagy részét szintén kompozit műanyagból gyártották, hangolható rugózással és lengéscsillapítással rendelkezik. Az autó tömege pilóta nélkül 170 kg, ezért egy csupán 2 kW-os villanymotor is elég a hajtásához. Kizárólagos energiaforrását a 6 négyzetméter felületű napelemtábla jelenti. A napelemek táplálják a karosszériába beépített 20 kilós akkumulátort, mely biztosítja, hogy a kocsi borult időben is meg tudjon tenni 200 kilométert.
A South African Solar Challenge-en részt vevő magyar csapat 14 főből állt. A versenypilóták váltották egymást. A versenyautó előtt egy felvezető, mögötte egy követő kocsi haladt, ezekben foglaltak helyet a navigáló, logisztikai és szerelő munkatársak. Emellett a csapat itthonról is kapott segítséget: az Országos Meteorológiai Szolgálat pontos adatokat küldött az adott napi távon várható körülményekről.
A nagy felkészültség ellenére is akadtak kalandos helyzetek a versenyen. Az útviszonyok miatt kilencszer kapott defektet a MegaLux, a kerékcserékkel összesen félóra veszett kárba. Nagyobb nehézséget jelentett, hogy a verseny elején elromlott az akkumulátor, és így nem tudták tárolni a Napból nyert energiát. A kecskeméti csapatnak a rendőrséggel is meggyűlt a baja. A helyi hatóságok nem értették, hogyan vehet részt a forgalomban az autó, végül a szervezők segítségével tisztázódott a helyzet.
A bronzérem mellett a MegaLux csapata két különdíjban is részesült. Ők kapták a legsikeresebb újonc csapatnak járó elismerést, valamint a Nemzetközi Napenergia-szövetség elismerő díját, amelyet mindig az a csapat kap meg, amely legjobban közvetíti a szervezet filozófiáját.