Magyarok által kifejlesztett alkalmazás ért el hatalmas sikert márciusban. A FLOW bekerült a világ legnagyobb HR-rendezvényén a világ 5 legjobb szakmai startupja közé.
A szervezetfejlesztést, a megfelelő munkatársak kiválasztását és megtartását szolgáló alkalmazás valóban egyedülálló. Hogy miért, azt Bodonyi Dániel, a cég ügyvezető igazgatója mondta el a Szeretlek Magyarországnak.
„Miért különbözik a FLOW a többi terméktől? Részben azért, mert sokan a technológia oldaláról közelítették meg ezt a kérdést, mi pedig tudományos oldalról” – árulja el Bodonyi Dániel. Ez viszonylag ritka a HR-szakmában, mivel a tudományos kutatás önmagában is időigényes és költséges, befektetést igénylő munka. A FLOW alapítói viszont ezt meg merték lépni.
„Ami a termékben még különleges, hogy három-négy olyan állítást is megfogalmazunk vele, amit a piacon eddig ebben a formában nem tettek meg. Az egyik legfontosabb, hogy a munkavállalók motivációja olyan egyedi, mint az ujjlenyomat.
Bodonyi Dániel szerint egyetlen munkahelyen sem lehet embercsoportokat a nemük, a koruk vagy egyéb csoporthoz tartozó jellemzőik mentén hatékonyan motiválni. Ehelyett mindenkit egyénileg kell, a saját motivációinak megfelelően. Ez jelenleg újszerű és viszonylag radikális megközelítésnek számít.
A pszichológiai tesztek önmagukban nem újak, ezeket évtizedek óta használják a vállalatok – elsősorban a nagyobbak – a kiválasztásban és a vezetőfejlesztésben. De többek között az áruk miatt gyakran nem voltak elérhetőek sok cég számára. A FLOW alapítói ezt szeretnék egy kicsit demokratikusabbá tenni.
„A kutatások azt mutatják, hogy ezek az eszközök jobbak, mint amelyeket a legtöbb cég használ. Hatékonyabbak, mint egy állásinterjú vagy az önéletrajzok és motivációs levelek böngészése, megbízhatóbban előrejelzik, hogy ki lesz a jó munkavállaló. És megpróbáljuk úgy árazni és csomagolni, hogy minél több cég használhassa ezeket a hatékony eszközöket” - magyarázza Bodonyi Dániel.
Első hallásra meghökkentőnek találom, hogy a FLOW nem anonim rendszer. A magyar viszonyokat ismerve veszélyesnek tűnik a munkavállalókra nézve. De egyelőre nem is az a cél, hogy egy csapásra elterjedjen a használata a magyar vállalati szférában. A FLOW ügyvezető igazgatója úgy gondolja, Magyarországon elsősorban az amerikai és az angolszász vállalatok helyi cégei és az innovatívabb startupok érdeklődhetnek a termékük iránt. „Viszonylag radikális dolog az anonimitás feladása” – mondja Bodonyi Dániel. „Amerikában már elmozdultak ebbe az irányba a radikális őszinteség mozgalommal.” Ott egyre többen kezdenek áttérni arra, hogy ha valami probléma adódik, akkor arról értelmesen, felnőtt módjára próbálnak beszélni, hogy meg tudják oldani.