Jump to content

Újabb díjat nyert a WWF Magyarország reklámfilmje

2017. 07. 02. 11:35

Büszke a Cannes Lions fesztiválon dizájn kategóriában elnyert bronz oroszlánjára a Természetvédelmi Világalap (WWF) magyarországi szervezete, amelyet a We are all connected című, természetvédelmi témájú reklámfilmjéért kapott.

Antal Alexa, a szervezet szóvivője az M1 aktuális csatorna vasárnapi műsorában elmondta: a Ringeisen Dávid és Ruska László rendezte rövid animációs film, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a WhiteRabbit reklámügynökség közös munkája által a nemzetközi kreatívfesztiválon nemrég elnyert díj azért is mérföldkő a számukra, mert ritkán fordul elő, hogy egy természetvédelmi témájú film üzenete tud ilyen kreatív csomagolásba kerülni és ilyen sok emberhez eljutni.

A szóvivő elmesélte, hogy a két rendező még a MOME hallgatóiként kereste meg őket, mert vizsgafilmjükkel hosszabb távú célt is szerettek volna szolgálni. Ezután együtt találták ki a koncepciót, amelyből megszületett a rövidfilm, és abból vágott a White Rabbit egy kétperces verziót, amelyet most, illetve egy hónapja a londoni D&AD fesztiválon is díjaztak. A kisfilmet tavaly a Vad kunság című dokumentumfilm előtt vetítették 41 moziban – tette hozzá.

Az animációs filmben az élővilágot és az arra leselkedő veszélyeket emberi környezetbe, egy íróasztalra helyezik: papírból hajtogatott állatok menekülnek tűzvész, olajszennyezés és az éghajlatváltozás vagy a környezetszennyezés más következményei elől. Antal Alexa közlése szerint azért választották a papírt fő motívumnak, mert azzal egyrészt jelezhették, mi mindent lehet kezdeni a lehetőségekkel, de az anyag a sérülékenysége által felhívja a figyelmet az élőhelyek és életközösségek sérülékenységére is. Márpedig, „ahogy a cím is utal rá, mi, emberek is azoktól függünk” – tette hozzá.

(Forrás: MTI/VG)