Jump to content

Nem foglalkoznak a digitális stratégiával

2020. 07. 21. 13:52

A digitális stratégia és üzletfejlesztés általában segíti a családi cégeket, ezt pedig a vállalkozók is tudják, mégis sokan vannak, akik nem lépnek előrébb ezen a téren – derült ki a Deloitte nemzetközi kutatásából.

A könyvvizsgáló cég 53 ország 575 családi vállalkozásának vezetőjét faggatta a digitális stratégiájukról. A válaszadók 56 százaléka szerint teljes mértékben, 39 százalékuk szerint pedig részben igaz, hogy a jelenlegi üzleti ökoszisztéma lehetőséget nyújt a növekedésre. A cégvezetők többsége úgy véli, képesek lekövetni a trendeket, azaz lépést tartanak a digitalizációval.

Ezt az eredményeikben is igazolva látják: a válaszadók 65 százaléka úgy véli, az elmúlt 3 évben több új üzleti kapcsolatot létesítettek, mint korábban, ez az arány pedig, ha nem is ugyanekkora, de a közép-európai régióban is nagy

– 58 százalék, azaz a válaszadók több mint fele szerint növekedett cégük hálózata.

Nálunk másképp van

Ez idáig jól hangzik, a kapcsolatok minősége azonban más lapra tartozik. Míg ugyanis a régión túl a növekedésbe ügyfelek, versenytársak, szakszervezetek is beletartoznak, addig régiós szinten a kapcsolati hálójuk növekedését illetően pozitívan nyilatkozók többsége, 80 százaléka csak pénzintézeteket jelölt meg új kapcsolatként.

 

„Elgondolkodtató adat a közép-európai családi vállalkozások innovatív hozzáállása kapcsán, hogy mintegy 44 százalékuk egyáltalán nem rendelkezik innovációs stratégiával, míg egynegyedük csak nemrég dolgozott ki hasonló terveket”

– mondta Kóka Gábor, a Deloitte Private magyarországi vezető partnere.

A családi cégek egyébként nemcsak a technológiai és innovációs fejlesztésekkel állnak hadilábon; „63 százalékuk nagyon fontosnak, illetve kifejezetten fontosnak tartotta” a szellemi tulajdonuk feletti totális kontrollt, ami bizonyos fokig érthető, túlzásba esve viszont korlátozza az opcionális együttműködéseket.

A kutatás az alábbi módon summázta az eredményeket:

„A résztvevők jellemzően egyetértettek abban, hogy a megjelenő digitális technológiák és a digitális transzformáció gyorsították, támogatták az üzleti ökoszisztéma fejlődését az elmúlt években. A felmérés alapján mégis megállapítható, hogy az újgenerációs családi vállalkozások mindössze egynegyedének van átfogó stratégiája a digitális technológiák felhasználására, míg közel 40 százalékuknak nincs, vagy még dolgoznak rajta. A globális összehasonlításban ez az arány a közép-európai régió családi vállalkozásai tekintetében több mint 50 százalék.”

(Forrás: forbes.hu / fotó:: pixabay.com)