Ugyanígy pörögni fognak az otthoni edzést segítő eszközök, a felújítások, illetve az élelmiszer- és ételrendelések mellett az egészségügyi időpontfoglalások és konzultációk is népszerűek maradnak.
Ugyanakkor a távoktatásra és digitális szórakozásra (főleg a streamingszolgátatók előfizetéseire) szánt összegek jelentősen csökkeni fognak.
A McKinsey a kutatását kínai, francia, német, brit és Egyesült Államokbeli fogyasztók megkérdezésével készítette.
Középkorú nőké és gazdag fiataloké a piac
A cég szerint két csoport fogja különösen nagyban mozgatni a pandémia után: a középkorú, magas bevételekkel rendelkező nők, akik 2020 óta a munkájuk és az otthoni feladataik között a korábbinál is nehezebben egyensúlyoznak; valamint a fiatalabb, átlagnál jobban keresők, akik a lezárások alatt nagyobb tartalékot tudtak felhalmozni.
Amit a koronavírusnak köszönhetünk: a virtuális orvoslás
Bár korábban sem számított újdonságnak, az egészségügy virtualizálódása a járvány miatt hatalmas lendületet vett: Németországban 10-szer, az USA-ban 25-ször, Franciaországban 50-szer annyiszor keresték meg a páciensek az interneten keresztül az orvosokat, mint korábban.
Hogy ez mennyiben fog megváltozni a járvány után, attól is függ, hogy az ilyen konzultációkkal kapcsolatos, a pandémia idejére hozott szabályokon szigorítanak-e a hatóságok.
Igény mindenesetre a páciensek részéről valószínűleg lenne az internetes kacsolattartásra. A Reuters idézi Dr. Viraj Lakdawala New York-i orvost, akinek a járvány alatt 200 százalékkal növekedett a nem koronavírusos betegei által virtuálisan foglalt időpontok száma, és azzal számol, hogy a jövőben még többen választanák majd ezt a lehetőséget.
Beleszerettünk az online vásárlásba, és nem engedjük el
Az online áruházak azért is kerülhetnek ki nyertesként a járványból, mert az idősebb korosztályból is egyre többen szerezték be rajtuk keresztül az élelmiszerüket – és a riport szerint a járvány után sem fognak visszatérni a boltokba.
Az öt vizsgált országban a járvány alatt megkétszereződött az online rendelt élelmiszerekre elköltött pénz összege – az USA-ban és az Egyesült Királyságban az összes élelmiszervásárlás tíz százalékát intézték a neten keresztül.