A Startup Hungary kétszázharminckét magyarországi startup válaszai alapján elkészítette a Hungarian Startup Reportot. Ebből kiderül, hogy
- az átlagos magyar startupalapító harminc év feletti, diplomás férfi, legtöbbjük korábban külföldön folytatott tanulmányokat vagy szerzett munkatapasztalatot;
- a legtöbb magyar startup a SaaS (Software as a Service) területén működik, vagyis szoftverszolgáltatást nyújt B2B ügyfeleknek, illetve deep techben – AI, Big Data, Fintech, Medtech – is erősek;
- a legnagyobb kihívásnak az értékesítést, az ügyfélszerzést és szakemberhiányt határozták meg;
- az induló vállalkozások 75 százaléka helyi kockázati befektetőtől von be tőkét, ezek 80 százaléka pedig állami hátterű alappal állapodott meg;
- szívesen üzletelnek nagyvállalatokkal a startupok, 44 százalékuknak van stratégiai megállapodása ilyen cégekkel;
- tízből magyar startupból csak egy gondolja úgy, hogy esélyes a bukása;
- a magyar startupok 80 százaléka nemzetközi sikereket jósol a cégének
A globális sikerek iránti vágynak némileg ellentmond, hogy a startupok 72 százaléka szeretne ugyan új piacok felé nyitni, ám legtöbben a közép- és kelet-európai régiót szemelték ki maguknak, és csak 30 százalék kacsingat az Amerikai Egyesült Államok felé. A helyben maradás oka elsősorban az, hogy helyi viszonyok között kívánják tesztelni terméküket. Pedig az eddigi magyar startup sikerek elengedhetetlen összetevője az volt, hogy a vállalkozások alapítói eleve nagy nemzetközi piacokra fókuszáltak – írják a közleményben.