Nem ez az elso eset, hogy Renault modelleket iGO Navigációval szerelnek föl: az NNG 2011-ben került be a francia gyártó alsó kategóriás Dacia márkájába. Ez a projekt minden valószínuség szerint fontos sarokköve volt az autókba épített navigáció fejlodéstörténetének. Habár korábban a navigációs rendszerekre a prémium kategória extrájaként tekintettek, az elérheto áron kínált, mégis minoségi NNG szoftvernek köszönhetoen az autóipari bemutatótermekben a navigációs megoldások iránt érdeklodo ügyfelek száma növekedésnek indult, messze meghaladva az elozetes várakozásokat.A siker az NNG egy szoftvermotorra épülo technológiájának köszönheto, amely a gyártók igényei alapján egyszeruen testre szabható, így csökkentve a költségeket és a fejlesztési idot. Ezzel a legtöbb piaci versenytársat meg tudta szorongatni a vállalat Magyarországról, jobb ajánlatot adva a világon bárhol.
A kezdeti sikereket követoen az NNG a felso kategóriában is kapott lehetoséget a bizonyításra. A legújabb prémium Renault modellek, az Espace, a Kadjar, az új Megane és a Talisman szintén iGO Navigációt futtatnak. A megoldás érdekessége egyrészt, hogy ez az NNG elso, teljesen Android-alapú autóipari projektje, valamint, hogy a rendszer kiemelten kezeli a vezeto biztonságát.
Jó példa erre, hogy a vállalat szoftvere képes a Renault által fejlesztett, úgynevezett OSP (gyorshajtást megelozo) szenzorral történo kommunikációra. A hardver felismeri a sebességhatárokat, majd pedig továbbítja azokat a navigációs szoftvernek, amely figyelmezteti a sofort, ha túl gyorsan hajtana.
A szoftver emellett lehetoséget biztosít a vezetonek arra is, hogy egyszeruen személyre szabja a beépített fejegység kezelofelületét. A segédprogramokkal dolgozó kialakításnak köszönhetoen lehetoség van arra, hogy a nagy widgeten a teljes térképet és az autó pozícióját, míg a kicsin a turn-by-turn navigációs ikonokat, a távolságot és a megérkezésig várható idot kísérjük figyelemmel.Az iGO-s autók Európa-szerte már az utcákon futnak.
Forrás: hirado.hu