Jump to content

Milliókkal támogatják ezt a magyar ötletet

2021. 03. 17. 08:24

A SEON a Spotify és a Bolt befektetőjétől kapott 10 millió eurót arra, hogy demokratizálják az online csalásmegelőzés piacát, a körben ott van a korábbi befektető Portfolion is. A Patreonnak és az Airfrance-KLM-nek is segítettek biztonságosabbá tenni a kártyás fizetést, angyalbefektetőként pedig a Revolut egyik ex fejese is bízik bennük. 

 

10 millió eurós, ún. Series A befektetési kört zárt a magyar SEON – tudta meg a Forbes.hu a társaságtól. 

A mostani tőkeemelést egy igazi nagyágyú vezette, az a – korai fázisú befektetésekre szakosodott – stockholmi központú Creandum, amely olyan startupokban látta meg korán a potenciált, mint (a szintén magyar) Dropsot felvásárló Kahoot, a Bolt vagy a Spotify. A befektetőcég eddig 29 exitet hozott össze.

Az üzletet rekordsebességgel, alig pár hét alatt zárták a résztvevők.

„Hatalmas lépést és óriási lehetőséget jelent számunkra a befektetés. A pénzt arra fogjuk fordítani, hogy világszínvonalú csapattal, világszínvonalú terméket fejlesztve demokratizáljuk az online csalásmegelőzés piacát. Mindezt alapvetően itthonról. Óriási bővülés előtt vagyunk, a cég történetének legizgalmasabb időszaka elé nézünk” – mondta el Kádár Tamás, a SEON alapítója.

A SEON szolgáltatásának alapja egy olyan gépi tanulásra építő megoldás, ami kiszűri a csalások 80 százalékát az online tranzakciók során.

A SEON komplex módon elemzi az elérhető információkat: a rendszer vizsgálja a vásárló által használt eszköz IP címét, a vevő e-mail címét, a közösségi médián fellelhető profil információkat, és ezeket mind összeveti a kártyatulajdonos korábbi online viselkedés mintázatával. A kapott eredmény alapján következtet arra, hogy mekkora a vásárlási szándékra vonatkozó biztonsági kockázat.

50 millió átvizsgált tranzakció

A 2017-ben indult SEON online kártyacsalásokra specializálódott. Elsőkörös befektetője a Fiedler Capital és az OTP Csoporthoz tartozó Portfolion volt, a 2018 eleji, 500 ezer eurós tőkeinjekciót követően 2019-ben a Portfolion újabb 1 millió eurót fektett a társaságba. 

A mostani, 10 millió eurós (3,3 milliárd forint) kört a Creandum vezette, de a sztoriban továbbra is hisz a Portfolion, így az iparági standardoknak megfelelően ők is hozzátettek a mostani tőkeemeléshez is. 

„A Creandumnál úgy gondoljuk, hogy a kiberbűnözés a XXI. század egyik legfőbb fenyegetése. A SEON-nál egy olyan hatékony csalásmegelőző megoldást találtunk, ami megfizethető, rugalmas, intuitív módon használható, és egyértelműen bizonyítja megtérülését. Nagyon örülünk, hogy részesei lehetünk a SEON útjának, amivel a hipersebességgel bővülő online csalásmegelőző piachoz is csatlakozunk” – mondta el Simon Schmincke, a Creandum partnere.

A SEON elsősorban az online vásárlási piac szolgáltatói oldalát – azaz többek között a bankokat és webshopokat – célzó megoldása a kezdetektől nagyon dinamikusan fejlődött. Ennek köszönhetően olyan ügyfelekre tettek szert, mint a Patreon, OTP Bank, Air France-KLM, Avis vagy az Eurobet. A sikeres termékfejlesztésnek és a folyamatos nemzetközi terjeszkedésnek köszönhetően mára a cég rendszerei több mint 50 millió tranzakció vizsgálatával legalább 10 millió eurót spóroltak meg, amitől a SEON árbevétele minden évben minimum a duplájára nőtt.

Két egyetemista alapította, bosszúságból 

A céget 2017-ben saját bosszúságától vezérelve két egyetemista, Kádár Tamás és Jendruszák Bence alapította. A motivációt azokból a csalókból merítették, akikbe saját kriptovaluta-kereskedő oldaluk fejlesztése során botlottak.

Az már a kezdetektől egyértelmű volt, hogy egy kiemelkedően dinamikusan fejlődő piacot vettek célba: 2017-ben azt jósolták a szakértők, hogy 1 milliárd dollárt költenek majd kiberbiztonsági szolgáltatásokra a nagyvállalatok. És akkor még nem számoltak a koronavírussal, ami az online vásárlási láz növelésével adott még nagyobb teret a csalásoknak.

(Forrás: forbes.hu / fotó: pixabay.com)