A Škoda Challenge versenyre a Föld 33 országából érkeztek szakemberek, akiknek elméleti és gyakorlati feladatokban kellett helytállniuk. A magyarok a legtöbb kategóriában a dobogón végeztek. A Škoda Challenge célja, hogy fejlessze az autószervizeléssel foglalkozó szakemberek problémamegoldó képességeit, továbbá, hogy felkészítse őket a legújabb kihívásokra.
„A versenyt eddig Csehországban és Szlovákiában rendeztük meg, viszont az elmúlt években a magyar szakemberek olyan eredményeket produkáltak, hogy végül Magyarország is kivívta magának a lehetőséget” – mondta a Vezessnek Roman Havlásek, a Škoda Auto After Sales igazgatója. Hozzátette: nagyon elégedett volt a verseny lebonyolításával, ugyanis mind a hazai importőr, a Porsche Hungaria Kft., mind pedig a Duna Autó Zrt. kitett magáért.
A versenyen többek között török, orosz, spanyol, brazil, bosznia-hercegovinai és észt versenyzők is indultak, a budapesti döntőbe végül 185-en jutottak be. „A versenyzőknek ez nemcsak egy izgalmas esemény, hanem nagyon jó tapasztalatszerzési lehetőség is. Amennyire én látom, a résztvevők évről évre nagyon élvezik ezt és nem csak a nyeremények miatt” – jegyezte meg a Škoda After Sales igazgatója. A kategóriánkénti első helyezettek 4000 euró, a második helyen állók 2500 euró, míg a harmadikok pedig 1500 euró értékű kupont nyertek. Ezeket bármire, akár nyaralásra is beválthatják.
A szakembereknek összesen hat kategóriában – szerviztanácsadó, diagnosztikus, szerviztechnikus, fényező, alkatrész-ellátási vezető, valamint értékesítési tanácsadó – kellett számot adniuk tudásukról. A 41 tagú nemzetközi zsűri egyénileg és csapatban is pontozta a versenyzők teljesítményét. Hatból három kategóriában (diagnosztikus, szerviztanácsadó, alkatrész- ellátási vezető) a magyarok a második helyet szerezték meg. A legjobb értékesítési tanácsadó és a legjobb importőri képviselő is szintén magyar szakember lett.
Ez az eredmény kimagaslónak számít, hiszen a verseny alatt a magyarokon kívül csak a csehek állhattak legalább ötször dobogós helyre. Összehasonlításul a szlovákok háromszor, míg az olaszok, oroszok, lettek, ukránok, románok, észtek és horvátok csak egy-egy alkalommal szereztek dobogós helyet. A magyar szakemberek sikeres helytállása azt bizonyítja, hogy képességeikkel és képzettségükkel nemcsak a régió, de a világ élvonalába tartoznak.
„A Porsche-csoporton belül valamennyi márkának, így a Škodának, Audinak, Volkswagennek, Seatnak is van ilyen versenye. Hiszünk benne, hogy ez a kihívás ösztönző erővel hat a szakemberekre és hozzájárul ahhoz, hogy évről évre jobb teljesítményt nyújtsanak” – tette hozzá Roman Havlásek.