Jump to content

Mostantól az ALDI-ból is rendelhetsz

2020. 11. 27. 09:48

A régióban elsőként Budapesten teszi lehetővé az Aldi, hogy termékeit online is megvehessék a vásárlók. Mostantól közel 3000 árucikket, egyebek mellett friss zöldséget, gyümölcsöt, húst, tejterméket, pékárut és tisztítószereket is lehet rendelni a boltival forintra megegyező áron, és ehhez saját webshopot sem kellett fejleszteniük. Az ötletet és az online platformot egy magyar startup, az üzleti modelljét a járvány miatt idén már többször újratervező Roksh hozta, a bevásárlást és a kiszállítást is az ő személyes bevásárlóik végzik. Egy 250 milliárd forint forgalmú multilánc és egy kétéves kis magyar startup gyümölcsöző egymásra találásának exkluzív háttere és tanulságai következnek.

Az alaphír rövid: az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. együttműködést írt alá az online bevásárlási szolgáltatást nyújtó magyar startuppal, a Roksh-sal – tudatta a Forbes.hu szerkesztőségével a legnépszerűbb hazai diszkontlánc. A megállapodás értelmében a jövőben az Aldi kínálatából közel 3000 – zömében saját márkás élelmiszer, illetve egyes nem-élelmiszer jellegű – termék lesz online rendelhető a roksh.com weboldalon.

Ez azért is nagy szó, mert aldis élelmiszerek online vásárlására eddig csak az Egyesült Királyságban volt lehetőség (ott a diszkontláncnak saját webshopja van). Az Aldi Magyarország anyavállalatához, a Hofer csoporthoz tartozó országok – Ausztria, Svájc, Szlovénia, Olaszország és Magyarország – közül viszont nálunk lehet elsőként élelmiszert online rendelni és kiszállíttatni, és ehhez az Aldinak nem is kellett saját webshopot fejlesztenie, hanem „csak” leszerződnie egy harmadik fél online platformjával.

A szolgáltatás egyelőre Budapesten, budapesti irányítószámokkal vehető igénybe, de azt ígérik, folyamatosan figyelik a vásárlói visszajelzéseket és igényeket, ezek alapján döntenek majd a szolgáltatás esetleges földrajzi kiterjesztéséről. 

Jóllehet a lényeg ennyi, a hátteret megismerve a történetnek legalább három tanulsága van. Egyrészt megmutatja, hogy a Covid-helyzetnek vannak előremutató következményei, vagy legalábbis felgyorsít és kikényszerít pozitív változásokat. Másrészt bebizonyítja, hogy ma sokkal gyorsabban is meg lehet valamit valósítani, ha azt igazán akarják, mint ahogy korábban gondolták. Harmadrészt jó példa arra is, hogy egy kisméretű, rugalmas és a technológia oldaláról jövő startup is sikerrel kopogtathat egy lényegesen nagyobb FMCG multivállalat kapuján. Csak kell hozzá egy erős stratégia és kellő ütemérzék.

Régi igény, innovatív megoldás

Az, hogy a vásárlók régóta és nagyon hiányolták az Aldi termékeit az online térből, azt a Rokshnál és az Aldinál is folyamatosan érezték. 

(Forrás: forbes.hu / fotó: pixabay.com)