Jump to content

Antavo, a magyar siker

2019. 11. 23. 11:09

A szegedi Antavo kezdete azokra az időkre nyúlik vissza, amikor az alapítók még nem is ismerték a startup kifejezést. Két éve egyik ügyfelük megkereste őket egy néhány millió eurós felvásárlási ajánlattal, de a csapat nemet mondott; úgy gondolják, az ő sztorijuk ennél sokkal nagyobb lehet. Azóta lezártak egy másfél millió dollárról szóló befektetési kört, amiről a Forbesnak beszéltek először.

„A termékes cég.” Az Antavo alapítói így hívták első projektjüket, a 2009-ben fejlesztett Zunda nevű hírlevélküldő-rendszert. A Zunda névből azóta Antavo lett, a termékes cégből startup, a hírlevélküldő-rendszerből egy személyre szabott hűségprogramokat kínáló marketingszoftver.

„A perszonalizáció azt jelenti, hogy ha tudjuk, téged mi motivál, akkor azt adjuk. Ha valaki csak a leárazást akarja, kapjon leárazást, de aki amúgy is lojális, kapjon más ajánlatot, hogy ezzel ne romboljuk az ügyfeleink árrését” – magyarázza Nemes András, az egyik alapító. Az Antavo ügyfelei jellemzően offline vagy online érik el a vásárlóikat, vannak, akik egyfajta digitális hűségkártyaként egy appot használnak, van, aki a klasszikus műanyagkártyát választja.

Az Antavónál van egy „in real life”-nak nevezett megoldás is: akkor is kapcsolatba tudnak lépni a vásárlóval, amikor az épp nem vásárol.

Egyik ügyfelük, a Björn Borg divatcég esetében például a vásárlók pontokat szerezhetnek minden alkalommal, amikor elmennek futni. Az okosóra adatai alapján a rendszer rögzíti a futást, a pontokat pedig később elkölthetik a divatcégnél.

 A szegedi startup alapítóival a 2012-es indulás óta sok minden történt: éltek Londonban, elköltöztek Budapestre, aztán vissza Szegedre, felvettek negyven embert, elutasítottak egy felvásárlási ajánlatot, alapjaiban lecserélték a teljes üzleti modellt és háromszor is kaptak befektetést. A legutolsó befektetésük részleteiről a Forbesnak beszéltek először: ennek második körét tavaly decemberben zárták, a kimondottan B2B (business to business) cégekre specializálódott lengyel Innovation Nesttel összesen 1,5 millió dollárról egyeztek meg.
(Forrás: forbes.hu / fotó: pixabay.com)