Jump to content

A 14 éves vállalkozó

2020. 05. 30. 17:09

Kiskorában kétszer is megcsípték a méhek, ám ahelyett, hogy félni kezdett volna tőlük, inkább tanulmányozni kezdte őket. Mikaila Ulmer mézzel készült limonécsaládja, a Me & The Bees Lemonade ma már az USA egyik kedvelt üdítőmárkája. A fiatal CEO sikereiről, a család fontosságáról és a méhekről a budapesti jövőfesztiválon, a Brain Baron mesélt.

„Nem az van, hogy bemegyek a suliba és azzal kezdem, hogy helló, most tartottam egy előadást a Brain Baron” – mondja Mikaila Ulmer a Brain Bar színpadán, aki szereti különválasztani a bizniszt és a civil életet. A még mindig csak 14 éves lány, ha nem céget igazgat, iskolába jár és házi feladatot ír. „Hétvégén és a nyári szünetben tudok igazán foglalkozni az üzlettel, addig a szüleim jól megoldják.”

Családban az erő

Mikaila négyéves volt, mikor a szülei biztatására jelentkezett egy gyerekeknek szóló üzleti versenyre. Bármilyen meglepő, ekkorra már voltak már sikertelen üzleti próbálkozásai (például virágot is árult a szülei háza előtt). Miközben termékötleten gondolkodott, két fontos dolog történt az életében:

kétszer is megcsípték a méhek, és eljutott hozzá a dédnagymama 1940-es receptkönyve, benne a speciális limonádé receptjével.

A méhcsípés után, szülei tanácsára elkezdte tanulmányozni a méheket, hogy megértse őket és elkötelezett méhvédővé vált. A méhek kutatása közben jött az ötlet, hogy össze kéne kötni az általuk készített mézet a titkos limonádé receptjével. Megszületett a Me & The Bees Lemonade.

A lány 4 és fél éves volt, mikor édesapja felállította gyermeke első standját, édesanyja pedig megvarrta neki az első marketing eszközt, a méhkosztümöt. „Minden családnak megvannak az erősségei, az enyémnek a kreativitás volt.”

A felállás egyébként azóta sem változott, az anyuka a mai napig a marketingért felel, míg az apuka a pénzügyeket kezeli. Az üzlet gyorsan beindult, a lány kezdetben a saját kertjükben, majd ismerősöknél, eseményeken árulta a limonádét és a termék gyorsan felfutott. „Nem számított, mennyi limonádét csinálok, mindig elfogyott.”

Szeresd, amit csinálsz

A lány hamar üzletet kötött egy helyi, texasi pizzériával, és a forgalom növekedése miatt az eszközpark is bővülni kezdett,  beszereztek például egy elektromos facsarót. Az igazi áttörést az ABC egyik reality showja hozta meg a cégnek. A Shark Tank nevű műsorban Mikaila olyan sikeresen pitchelt, hogy – az itthon ismert Fubu ruhamárka alapítója, a show egyik szereplője – Daymond John 60 ezer dollárral beszállt az üzletbe. Pedig a lány szülei először nem is örültek annak, hogy kilencéves lányuk belevágott a produkcióba, ám végül Mikaila számítása bejött. A lány szerint a hibákból és a sikerekből egyaránt lehet tanulni, és mindenképpen próbálkozni kell. „Lehet, hogy lesznek problémák és nehéz lesz, de sokkal jobb, mintha nem csinálnál semmit.”

A családi bizniszben ugyan a lány a főnök, de a cégben a szülők is teljes értékű partnerek. „Anyukám és apukám inkább analitikus döntéshozók, én inkább érzelmi alapon hozom meg a döntéseimet”– meséli. Mint mondja, cégében ügyel arra, hogy az ellentétes vélemények találkozzanak, mert így tudják egymást fejleszteni, az eltérő nézőpontok inspirálják egymást.

A pofátlanul fiatal CEO a méhekről sem feledkezett meg. Mikaila már a cég alapítása óta fontos szerepet szán annak, hogy felhívja a méhek fontosságára a figyelmet.

Alapítója a The Healthy Hive Foundation alapítványnak és a Me & The Bees Lemonade nyereségéből már korábban is adományozott különböző, méhek megmentésére irányuló szervezeteknek. Mikaila küldetéstudata és üzleti modellje jól megfér egymás mellet. Igaz ugyan, hogy matekból hármas tanuló, de limonádéjával és missziójával meghódította az Egyesült Államokat. Terméke ma már több mint 500 amerikai üzletben ott van, és évi 360 ezer palackot elkapkodnak belőle.

(Forrás: forbes.hu / fotó: pixabay.com)