A héten zajló rendezvényről, illetve a magyar versenyzőkről korábban írtunk már, kiemelve Bogdán Árpád Genezis című játékfilmjét, illetve Bucsi Rékát, aki előzőleg a Love-val és a Symphony no. 42 című alkotással is jelen tudott lenni a Berlinalén. Solar Walk című műve az Audi Rövidfilmdíjat kapta meg, a rövidfilmek között az Aranymedvét az izraeli Inesz Moldavszki, az Ezüstmedvét pedig a ruandai-svájci Samuel Ishimwe vihette haza. A Solar Walkot korábban galaktikus utazásként írta le Bucsi Réka, az MTI januári cikke szerint kifejtve: „A kozmikus káosz megjelenítése, egy szürreális trip az egész, nem a mély filozofikus kérdéseken van a hangsúly. Ez egy »feel good movie«, könnyen nézhető animációs orgia.”
A fesztivál fődíját, az Aranymedvét zsinórban második évben nyerte el női rendező filmje. Emlékezetes, tavaly Enyedi Ildikó szarvasos szerelmi drámáját, a Testről és lélekről-t jutalmazták. A sikermenet azóta is tart, most épp a legjobb külföldi filmnek járó Oscar-díjért szurkolhatunk. Az idei Aranymedvét egy ellentmondásosabb produkció kapta: a román Adina Pintilie filmje, a Touch Me Not egyszerre feszegeti a filmnyelv, a fikció, illetve az intimitás határait. Akinek Gaspar Noé néhány évvel ezelőtti félpornója, a Szerelem soknak bizonyult, az feltehetőleg Pintilie alkotásáról sikítva menekülhet: a Touch Me Not mindent megmutat, akár akarta a néző valaha is látni, akár nem. A mű egyébként megkapta a legjobb első filmnek járó elismerést is.
A legjobb rendezőnek járó Ezüstmedvét Wes Anderson kutyás disztópiája, az Isle of Dogs kapta, az elismerést pedig Bill Murray vette át. „Soha nem gondoltam volna, hogy kutyaként állok munkába, és medvével térhetek haza” – ironizált a Deadline cikke szerint. A fesztivál résztvevői közül sokan kiemelték korábban Erik Poppe filmjét, a Anders Behring Breivik által elkövetett tömegmészárlást dramatizáló Utoya – July 22-t, de ez a mű díj nélkül térhetett haza. A zsűrielnök, Tom Tykwer egyébként már a szombat esti díjátadó elején elmondta, hogy meglepetésekre lehet számítani.
A fesztivál második díját, az Ezüstmedvét Malgorzata Szumowska mozijának, a Twarznak ítélték oda, az Alfred Bauer-díjat Marcelo Martinessi és a The Heiresses vihette haza. A legjobb női színész szintén ebből a filmből Ana Brun lett, a legjobb férfiszínész pedig a La Priere főhőse, Anthony Bajon. Forgatókönyvek közül a Museo íróit, Manuel Alcalát és Alonso Ruizpalaciost jutalmazták idén.