Pedig minden ellene szólt. Nem gazdag családból jön, hanem India déli partszakaszának egy aprócska falujából, ahol a szülei tanárként dolgoztak. A kis Byju nem volt különösebben jó tanuló, nap közben inkább a bőrt rúgta a barátaival, de esténként önszorgalomból olvasott, méghozzá olyan sokat, hogy felnőve mérnökként helyezkedett el. A barátainak ez nem ment könnyen, így Byju segített nekik felkészülni, hogy bejuthassanak India legjobb egyetemeire.
A korrepetálásnak híre ment, idővel már tele termekben tartott órákat, később pedig mint afféle oktatási guru tartott telt házas előadásokat sportstadionokban, több ezer érdeklődő előtt. Nem tartott sokáig, hogy afféle regionális híresség legyen belőle, aki hétvégente az országot járva mindenfelé tartott előadásokat.
Ennek persze megvoltak a korlátjai, így 2011-ben céget alapított: a Think & Learn online kurzusokat ajánlott, 2015-ben pedig megjelent a bankot robbantó Byju’s App, ami az addig is impozáns 2,5 milliós feliratkozószámot hirtelen 35 milliósra tornászta fel – közülük csak 2,4 millióan fizetnek éves díjat, ez 10–12 ezer rúpia között mozog. Mivel a többség ingyen tanul (avagy nem fizet a 15 napos ingyenes próbaidőszak lejárta után), befektetőkre van szükség, akik szerencsére jönnek: a Naspers Ventures, a Tencent Holdings, a Sequoia Capital, a Qatar Investment Authority, sőt Mark Zuckerberg is beszálltak a 2020 végére félmilliárd dollár közeli bevétellel számoló startupba (Byju szerint 2019 végére már nem lesz mínuszban a cég).
Ennél is nagyobb szó viszont, hogy Byju lepaktált a Disneyvel, mely az app amerikai változatát kezdi terjeszteni jövőre az egérfüles óriás népszerű karakterei segítségével. Simba és a Jégvarázs Annája matematikát és irodalmat tanít a 7–9 éves korosztályba tartozó kicsiknek, ám a szokványos tanórák helyett itt játékok és rövid, a gyerekek figyelmét még fenntartani képes oktatóanyagok várják az érdeklődőket.